Referencje w pracy agencji ochrony

Dobrze wiemy, że pozytywna opinia na czyiś temat zawsze działa pozytywnie. Może ona również stanowić element marketingu – być może prowadzonego w małej skali, ale w dalszym ciągu efektywnego. Referencje, których klient może udzielić swojemu kontrahentowi to bardzo cenna rzecz, którą można się pochwalić. Nie inaczej jest w przypadku agencji ochrony, które przecież podpisują umowy o współpracy z wieloma firmami, instytucjami czy organizacjami. To naturalne, że zależy im na rekomendacji.

Jeśli kontrahent jest zadowolony z usług swojego partnera, może wystawić mu stosowny list polecający. Później można go zamieścić w internecie w odpowiednim dziale strony internetowej. Czasami zaglądają tam osoby, które mogą być zainteresowane współpracą. Widząc entuzjastyczne laurki na pewno z większą chęcią zwrócą się o wycenę oczekiwanych usług. Dlatego solidna agencja ochrony powinna zadbać o to, aby dysponować możliwie rozbudowaną bazą referencji i pozyskiwać je systematycznie.

Mechanizm takiego działania jest bardzo prosty. Każdorazowo po zakończeniu i rozliczeniu współpracy agencja powinna poprosić swojego klienta o referencje. Gdy wszystko przebiegało jak należy, a klient jest zadowolony z jakości usług, otrzymanie takiego dokumentu nie stanowi zazwyczaj problemu. Najcenniejsze są oczywiście referencje od poważnych i uznanych marek, ponieważ dzięki nim swoją markę może budować agencja ochrony. Raczej nie prosi się o referencje osób prywatnych, chyba że ze względu na swoją pozycję społeczną przysporzy to agencji dodatkowego prestiżu.